Tuesday, March 17, 2020

Kevad tuleb hoolimata koroonast ja paanikast

Krookused ja võrkiirised, lumikellukesed ja märtsikellukesed tuletavad meile meelde, et kohe kohe saab talv koos viiruste ja pimedusega mööda. Loodus tärkab üha soojeneva päikese all.




Iga kevad erineb kõigist eelnevatest ja ka järgnevatest. Sellel aastal ei ole meil tilkuvaid jääpurikaid ja sulisevat lumevett. On hoopis eriolukord ja koroona paanika.
Erinevatel põhjustel on igal ühel erinev paanika tase. Ilmselt sõltub see millist infot keegi on harjunud lugema, kuivõrd vastuvõtlik on keegi väilisele ja ka sellest kui kindlad me oleme iseendas.
Minu jaoks on oluline, et väljast tulev info haakuks minu enda maailmavaatega ja n.ö. sobituks sinna.  Muidugi olen ka mina tundnud, kuidas väline paanikafoon mind endasse imeb nagu veekeeris.  
Jagan siinkohal infot, mida olen oma sõpradele-tuttavatele jaganud ja mida ma enda jaoks pean oluliseks viirustega toimetulekul, sh. koroona viiruse!
1. Olen ise tundnud, kuidas mõtlemine muudab minu füüsilist tervist. Seepärast julgen kindlalt väita, et esimene asi, millesse panustada tasub on rahu ja rõõmsa meele säilitamine vältides paanikakanaleid ja uskudes oma keha tarkusesse. Sellest kirjutab pikemalt oma FB postituses Irje Karjus
2. Ma ei tea kuidas teistel, aga minule annab enesekindlust ja julgust arusaamine olukorrast ja teadlikkus enda tervendamise viisidest. 
Kõige põhjalikum info, mida olen viiruste kohta kuulnud-lugenud on Olga Butakova videod. Tema loengud sisaldavad paljude teiste tervendajate nõuandeid, kuidas elada koos viirustega. Sest fakt on see, et viirused olid enne meid ja jäävad ka peale meid!
Esimene loeng - kus Olga Butakova (vene päritolu arst ja õpetaja) räägib, mida gripi viirused endast kujutavad, mida me peame neist teadma ja kuidas käituda viiruse leviku ajal.
Teine loeng - mis on mõeldud koralliklubi liikmetele, kuid on minu hinnagul vajalik kõigile inimestele, et olla teadlik sellest, kuidas end toetada viiruste ajal.
Kellel on seoses praeguse karantiiniga igav, siis saadaval on tema loengute põhjal koostatud e-raamat

3. Kelle jaoks vene keel ei ole arusaadav, siis analoogilisi nõuandeid jagatakse ka inglise keeles nt. Anthony Willams Meditsiinimeedium raamatute autor. Tema tasuta allalaetav Viiruste kaitse sisaldab soovitusi, kuidas toituda ja milliseid toidulisandeid, milliseid raviteesid kasutada, et oma immunsüsteemi tugevdada. Ja sama MM allikas nüüd ka eesti keelde tõlgituna.
4. Kuna igal ühel on omad arusaamad, siis lisan siia ka Telegraam'i lingi veel ühest alternatiivsest võimalusest, lihtsalt selleks, et oleks valikuvõimalusi.

Mida mina ise siis olen oma elukorralduses muutnud kõige eelpooltoodud ja massimeediast minuni jõudnud info taustal.
* Kõigepealt sunniti mind ära jätma suusareis Itaaliasse. Arvestades tekkinud karantiinide ja liikumise piirangutega oli see hea, et reis tühistati. Minu põhiline mure oli just see, et mis juhtub siis kui me jääme karantiini ja kuidas me tagasi Eestisse sel juhul saame. 
* Kui minu jaoks on kodukontor tavaline töökeskkond, siis õpetajast abikaasa jaoks on see omaette väljakutse! 
* Kuna ära on jäetud kõik trennid, siis tänu sõbrannale, kes tuli minu juurde n.ö. karantiini, püüame veidi võimelda ja vähemalt korra käia ka õues jalutamas. Lisaks käime enam-vähem iga päev saunas.
* Immuunsüsteemi tugevdamiseks joome hommikul sidrunivett ja sellerimahla ning kohvi asemel pässiku jooki. Päeva jooksul võtame kvaliteetset C-vitamiini ja D-vitamiini
Toitudest väldime kõiki neid toite, mis pakuvad viiruste paljunemiseks soodsat keskkonda: muna, piimatooted, lihatooted, nisujahu ja suhkur.
* Viiruste taseme madalal hoidmiseks kasutan veel eeterlikke õlisid nii kodus difuuseris kui ka siis kui vaja poes käia. Ok, käsi ikka pesen, lisaks hankisin ka autosse desinfitseerivad lapid. 

Juhul kui viirused siiski tekitavad sümptomeid, siis on mul varuks veel mõned toidulisandid, mis toetavad keha nagu tsink,  jood, kassiküüs, mis hävitab viiruseid jmt., mitmed konkreetsed doTerra eeterlikud õlid, homöopaatia, rakusoolad. Ja vajadusel ka muid alternatiive....millest ma avalikult ei kirjuta! :) 

Nüüd sai siin õige pikalt kirjutatud kuidas gripiga toime tulla, aga tegelikult valmistun ma juba kevadeks. Uus fancy kasvuhoone on välja valitud ja broneeritud. Nüüd vaja vundament rajada, kui hästi läheb, siis ehk juba sellel nädalavahetusel! Seemned idanevad, poruu ja varsselleri taimed on juba kenasti kasvanud. Talikülv õues ootab oma aega. Ainus, mille külv mul järjekordselt ebaõnnestus on paprikad. Tellisin uued seemned, ehk jõuab veel ... no ja kui mitte, siis eks saab ka taimi osta! Ühel aastal peab ometi mul see paprika külv ka õnnestuma :) 




Nüüd said enamus hetke õitsejaid kenasti ülesse riputatud!
Olgem kõik terved ja rõõmsad!

1 comment:

  1. Sa oled väga põhjalikult ette valmistatud :) Mõtted tuleb suunata tõesti positiivsele poolele, kuigi neil on komme liikuda oma rada. Õnneks aias oleku aeg tekitab palju positiivseid tundeid.

    ReplyDelete